Huis-aan-huis-uitgeverijen starten gezamenlijk platform | De Meierij Boxtel
Logo demeierijboxtel.nl
<p>Vlnr: Wilfred Pouleijn (BDU), Erhard Soeterbroek (Telstar), Kees Reinders (DPG), Matthijs Malipaard (Rodi), Bas Stikkelorum (DPG).</p>

Vlnr: Wilfred Pouleijn (BDU), Erhard Soeterbroek (Telstar), Kees Reinders (DPG), Matthijs Malipaard (Rodi), Bas Stikkelorum (DPG).

(Foto: Eigen collectie)

Huis-aan-huis-uitgeverijen starten gezamenlijk platform

AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen. Het platform kent een oplage van meer dan 6 miljoen exemplaren en een gezamenlijke sales-aanpak van ruim 400 media-adviseurs, waarbij DPG Media de nationale adverteerders bedient.

AdLocal is opgericht om de dalende omzet-trend in huis-aan-huiskranten te keren. Dit platform benadrukt de kracht van de kranten en dekt hiermee ruim 80% van de markt. Opdat adverteerders huis-aan-huiskranten als vast onderdeel van de communicatiemix blijven inzetten. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties.

Uniek aan Adlocal is de samenwerking tussen de 37 uitgevers. Ze geven gezamenlijk adverteerders inzichten over de kracht en toegevoegde waarde van lokale media en zorgen ervoor dat huis-aan-huiskranten hun belangrijke positie binnen de samenleving blijven vervullen. Het initiatief voor Adlocal is genomen door vier grote uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media.

Op adlocal.nl vinden adverteerders op één plek alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels. Adlocal maakt deze grote hoeveelheid aan informatie inzichtelijk met een handige tool, waarmee adverteerders direct aan de slag kunnen. In de kaart van Nederland kunnen alle bij AdLocal aangesloten titels eenvoudig worden geselecteerd en kan met één druk op de knop direct een offerte aangevraagd worden.

Huis-aan-huiskranten hebben nog steeds een enorm bereik en impact in de lokale gemeenschap. 81% van de Nederlanders leest deze kranten en 51% neemt actie naar aanleiding van advertenties in huis-aan-huiskranten. De reclame-tolerantie in huis-aan-huiskranten is het hoogst van alle mediatypen (48%).

Adlocal gelooft in de kracht van huis-aan-huiskranten, maar kijkt ook naar de toekomst. Binnenkort worden op www.adlocal.nl ook lokale digitale proposities toegevoegd.

Meer berichten